Sprzedaż w muzyce

Zespoły muzyczne mają wiele źródeł wpływów. Należą do nich głównie koncerty. Im więcej uda się sprzedać biletów na koncert, tym większe wpływy. Dlatego najlepiej jest koncertować na olbrzymich halach, czy na stadionach, gdzie rozprowadzane zostaną bilety w bardzo szybkim czasie. Niejedna osoba nie może sobie na taki bilet pozwolić, a w dodatku koncert odbywa się z daleka od miejsca zamieszkania, trzeba się napracować w pocie czoła, aby otrzymać odpowiednie fundusze, dzięki którym będzie możliwy nasz udział w takim koncercie. Tutaj pole do popisu mają także koniki. Jeżeli większe jest zapotrzebowanie na bilety, aniżeli ich ilość u pośrednika biletowego. Trudniej mają mniejsze zespoły, które grają po małych klubach i wobec tego są zdane na bilety w cenie dwudziestu, czy trzydziestu złotych i jedynie niewielką publiczność. Szansą dla nich mogą być festiwale muzyczne, gdzie pojawiają się jako mniejszy artysta, ale przy okazji jest szansa, że zostaną odkryci przez osoby, które przyjechały na to wydarzenie dla gwiazdy głównej i wcześniej całkowicie nie znali takiego wykonawcy. Inną szansą na zyskanie wielu funduszy dla artystów jest sprzedaż płyt, czy różnych gadżetów. Tutaj jest to jednak trudniejsze, gdyż trzeba się dzielić z pośrednikami. Szacuje się, że około siedemdziesięciu pięciu procent, a więc blisko trzy czwarte funduszy ze sprzedaży płyt trafia na konto wytwórni muzycznych, a jedynie trzy procenty idą do artystów, a cała reszta musi zostać przeznaczona na pozostałe podmioty, które brały udział w procesie produkcji i procesie sprzedaży. Niewielkie kwoty artyści otrzymują także z udostępniania swoich utworów w programach do streamingu, takich jak Spotify, co było powodem wielu konfliktów, gdyż zespoły uważają, że mają z tego grosze, a jednocześnie nie trzeba kupować ich płyt, bo ludzie mają ich utwory praktycznie za darmo. Część wykonawców wpadła jednak na pomysł, aby śledzić, gdzie ich utwory są najczęściej odtwarzane i tam właśnie udają się na koncerty podczas swojej trasy. W ten sposób właśnie np. zespół Iron Maiden potrafił zaradzić tzw. „piractwu”. Jak się okazało, osoby, które pobierają pliki muzyczne za darmo, są skłonni także poświęcić swoje pieniądze na koncert idoli. Sporo można ugrać także, sprzedając koszulki z nadrukiem ukochanego zespołu. Sprzedają się one dobrze na konkretnych wydarzeniach – są wtedy unikatowe – jeżeli na takiej koszulce jest nie tylko nazwa zespołu, ale także i wydarzenia lub miejsce, w którym się było i w którym się taki zespół widziało. Natomiast zwykłą koszulkę z nadrukiem można znaleźć w standardowych sklepach z ubraniami, a także w straganach, które znajdują się w miejscach targowych. Koszulki Iron Maiden, czy też Koszulki Queen można nabyć w sklepach muzycznych po dogodnych cenach – większość z nich kosztuje poniżej 100 złotych, nawet wliczając koszt przesyłki. W internetowych sklepach muzycznych można trafią na wiele nietypowych gadżetów, które będą dla nas świetną pamiątką. Jest możliwość nabycia kufla z nazwą swojego ulubionego zespołu za około 20 złotych. Takich pamiątek może być jednak znacznie więcej. Fani rockowej i metalowej muzyki preferują tzw. plecaki – kostki, na których często przyszywają sobie naszywki ze swoimi ulubionymi zespołami. Popularne jest także stosowanie takich naszywek na kurtkach skórzanych, a także portfele są imponującym gadżetem. Kurtki to jednak wydatek imponujących, czasem wychodzący nawet poza ramy tysiąca złotych. Oczywiście same płyty także mają swój cel. Najwięksi smakosze i fanatycy nabywają winyle, co jest jednak ciężkie z późniejszym odsłuchaniem, gdyż nie każdy fan posiada jednak sprzęt, na którym można by odtworzyć taką płytę. Dlatego jednak częściej fani nastawiają się na kupno zwykłych płyt kompaktowych CD, które są znacznie bardziej uniwersalne, gdyż możemy je odtworzyć tak w domu, jak i na odpowiednim sprzęcie, w radio, w swoim samochodzie, a także podczas spaceru, np. w discmanie, choć tego typu sprzęt również staje się coraz rzadziej używany.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here