Polski hip-hop narodził się w latach 90., prawdopodobnie dzięki audycji radiowej „Kolorszok” nadawanej w Radiu Kolor. Prowadzili ją Bogna Świątkowska i Sebastian Imbierowicz. Do najpopularniejszych polskich artystów, reprezentujących właśnie ten nurt muzyczny, należy m.in. Paktofonika, Kaliber 44, Fisz, Paluch czy Sobota. Polska scena hip-hopowa wciąż się rozrasta, a na przestrzeni ostatnich latach zdecydowanie wróciła do łask i weszła do mainstreamu. Dziś hip-hopu słuchają nie tylko nastolatkowie wywodzący się z blokowisk i patologicznych środowisk, ale też biznesmeni, artyści, nauczyciele. Hip-hop to jednak nie tylko głębokie, płynące prosto z serca teksty i konkretne wartości, którymi kierują się w życiu jego fani, ale również moda. Fani tego gatunku muzycznego już dawno przestali nam się kojarzyć z ogromnymi bluzami i spodniami z krokiem w kolanach – dziś ubierają się oni w coraz to nowe i lepsze ciuchy, które swoją filozofią trafiają do hip-hopowy serc. Jedną z takich marek jest Prosto Sp. z o.o., szerzej znane jako PROSTO, które jest polskim wydawnictwem muzycznym, zajmującym się przede wszystkim właśnie polską muzyką hip-hopową. Na rynku funkcjonuje już od prawie 20 lat. Założycielem firmy jest raper i dziennikarz radiowy Wojciech Sosnowski, znany jako Sokół. Firma po trzech latach od założenia, czyli w 2003 roku, zajęła się również produkcją odzieży. Dystrybucją ubrań i dodatków zajmuje się marka Prosto Wear, która obecnie ma w sprzedaży trzy linie: Prosto, Klasyk i Label. W sklepach Prosto rozsianych po całym kraju, m.in. w Poznaniu, Warszawie i Krakowie, oraz licencjonowanym sklepie internetowym, można kupić czapki, koszulki, kurtki, bluzy, a także bieliznę, stroje kąpielowe i wszelkiej maści akcesoria związane z hip-hopową kulturą. Marka produkuje ubrania zarówno damskie, jak i męskie.
Koszulka Prosto jest synonimem polskiej sceny streetwearowej. Każdy szanujący się fan hip-hopu i mody ulicznej musi w swojej kolekcji posiadać przynajmniej jedną rzecz tej firmy. Obecnie wybór koszulek Prosto jest ogromny – występują one w dosłownie każdym kolorze: od klasycznej czerni i bieli, przez beże, brązowy i granaty, po szalone żółcie, czerwienie i róż. T-shirty mają również rozszerzony logotyp – nie musimy już ograniczać się do wielkiego napisu PROSTO na piersi, tylko możemy wybierać spośród dziesiątek wielkości, kolorów i ułożeń tego słowa oraz haseł, takich jak „sun, breeze and palm trees” albo limitowana „wartości w sercu wypisane miej, nie na koszulkach” z linii Prosto. Ciekawym rozwiązaniem jest również umieszczanie białego napisu na białej koszulce lub czarnego napisu na czarnej koszulce – jest to bardzo nieoczywiste i wyjątkowe podejście do tematu; napis nie krzyczy i nie jest narzucający w swojej ogromnej, kolorowej formie, a jednocześnie wiemy, że tam jest. W kilku modelach występują również dodatkowe aplikacje wykonane sitodrukiem, np. takie z napisem „Hardest”. Prosto w linii Prosto Klasyk oferuje także kolekcję koszulek piłkarskich, które powstały we współpracy z firmą Polish Football Casuals z okazji zeszłorocznego Mundialu w Rosji.
Wszystkie ubrania są projektowane, szyte i produkowane w Polsce, co dodatkowo zwiększa prestiż marki. Być może dla niektórych osób wydanie 100 zł czy 150 zł na koszulkę jest przesadą, jednak jeśli wziąć pod uwagę to, że wspieramy polski biznes oraz fakt, jakiej rewelacyjnej jakości są to rzeczy, i że zostały stworzone w etycznych, ludzkich warunkach, cena ta nie wydaje się już taka wygórowana.
Ubrania Prosto już dawno przestały się kojarzyć tylko i wyłącznie z blokowiskami i kiwającymi się w rytm puszczanego z telefonu hip-hopu czy rapu. Dziś w tych charakterystycznych bluzach i koszulkach chodzą praktycznie wszyscy – starsi i młodsi, mężczyźni, kobiety, a nawet dzieci. Po ciuchy Prosto sięgają czołowe polskie gwiazdy, nawet te niezwiązane ze sceną muzyczną, a także najbardziej rozpoznawane blogerki i influencerki. Koszulka Prosto w połączeniu z najzwyklejszymi dżinsami i trampkami zawsze będzie robić duże wrażenie.